Thursday 5 January 2012

Elaun Pertama

gembira tidak terkata pabila melihat e-mail yang bahawasanya elaun untuk bulan pertama di Scope International - Standard Chartered sudah di bank-in kan. dapat online payslip. fuyooo... tapi tak la sampai terlompat-lompat kegirangan sangat kannnn. gembira seketika sahaja sebab trainee yang berijazah dapat 2 kali ganda ++ dari saya yang hanya trainee intern saja. uwaaaaaa.... mana adil cenggitu sebab saya pun bakal menghabiskan degree saya lepas habes intern. tapi tidak mengapalah. terima seadanya. ini rezeki untuk diri sendri. Alhamdulillah.

"Ya Allah..alhamdulillah aku bersyukur dengan nikmat dan rezeki yang kau berikan...amin.Moga kau berkati apa yang ku lakukan dalam muka bumi mu Ya Allah..berkatkanlah rezeki yang kau berikan ini.."

tak sempat lagi nak check kat akaun. maklum la orang busy kerja malam, siang busy tidur. dah macam burung hantu gamaknya. serve UK country kowt. no wonder la kann. so, perkara pertama yang saya akan lakukan dengan elaun tersebut ialah membayar sewa rumah + bil api air + wifi. Fuhhh~~~ belum apa-apa dah cecah RM300++ pula tu. sabar je lah. yang selebihnya sebagai duit makan + minyak motor pergi balik kerja saja. cukup-cukup makan

kalau dah dapat kerja, gaji pertama ada peruntukan sikit untuk family saya di Johor. itu janji. 

# nota kaki : pneh siap share information pasal elaun dekat FB lagi. hahahaha semangat waja !

2 comments: